Ja då var det dags...

.... Har ju gått ett tag sedan jag skrev sist så tänkte uppdatera helgen som gått med mera...


I fredags kväll tog jag bara det lugnt och tittade på Let´s dance och lade mig tidigt.

Lördagen började bra med ett besök av Emelie. Jag färgade hennes bryn och vi tog en kopp kaffe och snackade en massa skit som vanligt =)
Lite senare kom Mauricio förbi på middag och för att passa Emilio (jag skulle nämligen ut)
Jag lagade jättegod kycklinggryta som jag tidigare ätit hos Sofia (recept lite längre ner) och vi drack ett glas vin, numera mitt favorit vin bland vita viner. Mossesland heter det och det är ekologiskt odlade druvor och har en smak av honung, vanilj, mandarin och clementin. Supergott, friskt, fruktigt och verkligen lättdruckit. Kan tänka mig att många sådana flaskor kommer slinka ner under sommaren, hehe

Anyway... Efter maten satt jag och drack vidare och gjorde mig i ordning i väntan på Anna och Ramon. Emelie och Nisse kunde inte gå ut för Engla var fortfarande sjuk på kvällen...
Så vid 22 tiden blev jag hämtad och vi åkte till Volym på Möllan. Ett trevligt litet hak med bra musik. Till klockan 1 var vi där och jag drack bara en Corona, kände mig inte i form för mer faktiskt.
Väl hemma sen möttes jag av en stank och en ledsen Emilio. Mauricio höll på att byta på honom och direkt därefter kräktes han :( Andra magsjukan på 2 veckor, stackaren... I samma minut kände jag för att göra detsamma så det gjorde jag. Och fram till 7 på söndagsmorgonen var jag riktigt dålig och hade såååå ont i magen. Sov inget gjorde jag heller, utan jag skakade mest...

Min goa mor kom förbi på förmiddagen med 2 liter proviva och det var det enda jag fick i mig under hela söndagen. Gott är det som tur är och piggare blev jag =)
En hel dag dåliga sen var vi på benen igen. Vilken tur att magsjuka normalt bara vara 1 dag eller så för fy vad hemskt det är och så svag man blir...

Tyckte verkligen synd av oss men är så glad att Mauricio stannade hemma från jobb och tog hand om oss, för jag var verkligen inte kapabel att ta hand om Emilio.

Ja det var helgen det....


Måndagen var jag lite hänging fortfarande med jag packade ändå ner Emilio i vagnen och gick ut i luften en sväng och handlade lite mat.

Fick sålt Emilios muminspeldosa och bröstpumpen jag använde när jag ammade på kvällen så det blev ännu ett bidrag i kassan som är tom sedan ett bra tag och det är ju alltid kul =)

När jag sålde grejorna slogs jag av tanken än en gång av hur fort tiden går... Det känns verkligen som det var igår jag höll Emilio för första gången, men nä det är snart 15 månader sedan... oj oj oj...
Snart dags för barn nummer 2, hehe.... skoja bara. inte än iallafall, ska först ha en ordnad situation...



Precis 10 minuter gammal- varför ska tiden gå så fort???

Skulle lägga upp fler bilder men det funkar inte :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0